نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آموزش فنی وحرفه‌ای باید به یک  ارزش تبدیل شود ومتولیان فرهنگ عمومی، روحانیون، علما و اندیشمندان تلاش کنند جایگاه مهارت بعنوان یک ارزش در فرهنگ عمومی تبدیل شود

آیت الله کعبی گفت: وظیفه ما تقویت، حمایت وپشتیبانی از آموزش‌های فنی وحرفه ای، رفع وهم افزایی است.

به گفته او این جایگاه‌ها وپست‌ها  فرصتی برای خدمت  وبهره مندی ازفرصت‌ها برای ارایه خدمت صادقانه است که می‌تواند عمل صالح، ذخیره و توشه آخرت باشد.

به گفته او در واقع این جایگاه امانتی است که بخودی خود ارزشی ندارد ارزش آن است که تولید، اقتدار، امنیت وسرمایه اجتماعی ایجاد کندو این مسئولیت واگذارشده امانتی است که باید بنحوه شایسته‌ای انجام شود.
کعبی بااشاره به اینکه نگاه اسلام،   شغل مستقل است تا شغل دولتی است یعنی نگاه به شغلی که در آن حرفه ومهارت است وابزار شغل مستقل وآزاد که سبب بالابردن  خودکفایی و افزایش تولید می‌شودمهارت است.

او گفت: فنی وحرفه‌ای با پیگیری محور‌هایی ازقبیل انعقاد تفاهمنامه وپیگیری اجرای مسئولیت اجتماعی صنایع وشرکتها، تقویت بستر تشکیل تعاونیهابویژه تعاونی صنعتی و زراعی، اجرای آموزش کارآفرینی در کنار آموزش مهارتی وهدایت کارجویان مهارت آموخته به سمت اشتغال و تعامل وهم افزایی با نظام  آموزش وپرورش وموسسات آموزش عالی و جایگزین کردن رشته‌های آموزشی نوین بجای حرف سنتی می‌تواند ماموریت خود را بنحوه هدفمند انجام دهد.

شهرام ملایی هزاروندی مدیرکل  آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش با کیفیت نیازمند تجهیزات وموادمصرفی است و آموزش فنی وحرفه‌ای   با این همه ظرفیت،   پتانسیل و اهمیت آن در توسعه کارآفرینی واشتغال بخش کوچکی از اعتبارات به آن تعلق می‌گیردکه برای ارایه خدمات بهتر وبروزرسانی تجهیزات  دچارمشکل است.

او می گوید: اولویت آموزش فنی وحرفه‌ای  تبدیل جوانان بویژه دانشجویان وفارغ التحصیلان دانشگاهی به پنجه‌های کارآمد است.

ملایی هزاروندی گفت: مهمترین آموزش در بین سایر آموزش ها، آموزش فنی وحرفه‌ای است چرا که منتهی به اشتغال می‌شود.

این مقام  مسئول گفت: مسیر توسعه اشتغال از طریق مهارت آموزی صورت می‌گیرد و شغلی ایجاد نمی‌شود مگر اینکه مهارت وجود داشته باشد. پس ضروراست پیوست سند اشتغال باید آموزش باشد.
ملایی هزاروندی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پر هزینه، پرحوصله و تغییرپذیر هستند بنابراین باید به شرکای آموزشی توجه کنیم.

او گفت: با توجه به اینکه آموزش فنی وحرفه‌ای وظیفه خود را در مناطق شهری ادا کرده پس نیاز است آموزش مهارتی به سمت مناطق کم برخورد دار، مناطق محروم و روستایی سوق داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۰۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
در مساجد علاوه بر اعمال دینی میباید به آموزش فن و حرفه و کمک خیران چه خیران دانشی و چه خیران مالی ،برای رشد جوانان و کشور بیشتر شود و آرزوی هر فردی داشتن فرزندان و جامعه ایی کارآفرین باشد
آخرین اخبار